
در زیر فهرستی از 10 نکته برتر برای نوشتن یک ایمیل موثر که بتواند نرخ تبدیل بالایی داشته باشد را از بین نکات و تکنیک های زیادی که تست شده است بررسی کرده و در این لیست قرار داده ایم. الگو گرفتن از این پیشنهادات به شما دریافت پاسخ بهتری از پیامهای ایمیلتان میدهد و ایمیلتان را برای شما و گیرندگانتان ایمیل جالبتر میکند. اگر این نکات را بخوبی انجام دهید، در ایمیل های فروش، کمپین تبلیغاتی و ایمیل های دعوت به اقدام، نرخ تبدیل بهتری خواهید داشت.
1. ایمیل های خود را کوتاه نگه دارید
هرچه بتوانید ایمیل خود را در حین انتقال پیام یا درخواست خود کوتاهتر نگه دارید، بهتر است. سعی کنید که در ایمیل حداکثر بیش از سه پاراگراف متن را ارسال نکنید.
2. موضوع را واضح و خوانا کنید
موضوع ایمیل باید حاوی اطلاعات کافی برای اطلاع گیرنده از محتوای ایمیل باشد. نوشتم خوانا و واضح در زمانی که دریافت کننده ایمیل بین انبوهی از ایمیل های دریافتی غرق شده است، بسیار کاربردی است.
3. ایمیل را شخصی کنید
همیشه نام یا نام مستعار گیرنده ایمیل را وارد کنید. اگر می خواهید ایمیل شخصی تر باشد، نام واقعی خود را نیز در ایمیل وارد کنید. حس دوستی و احساسی که در ایمیل وجود دارد، او را علاقمند به دیدن ایمیل شما می کند.
4. به املا و دستور زبان دقت کنید
ایمیلی با سایر اشتباهات املایی و گرامری به خواننده می گوید که آنقدرها مهم نیست. همیشه املا را بررسی کنید، پیشنهادات زیر را به خاطر بسپارید، و قبل از ارسال ایمیل، آن را تصحیح کنید.
در زیر 3 کته مهم را بیان خواهی کرد:
- همیشه از علائم نگارشی صحیح و حروف بزرگ استفاده کنید.
- هرگز از حروف اختصاری یا اختصاری که مردم نمی فهمند استفاده نکنید.
- روی همه لیوان ها ننویسید. این تصور را ایجاد می کند که شما در حال جیغ زدن هستید.
5. جوک ها و ایمیل های دیگران را فوروارد نکنید
در حالی که ممکن است یک شوخی برای شما خنده دار یا یک ایمیل جالب یا آزاردهنده باشد، اکثر مردم از ارسال ایمیل ها لذت نمی برند. هرگز برای همه دوستان و خانواده خود ایمیل ارسال نکنید. البته این نوع ایمیل اگر در یک کمپین فروش در یک حجم کوچک باشد، تاثیر مثبتی در رابطه دوستی شما و لیست ایمیل شما خواهد داشت.
6. به یاد داشته باشید، ایمیل خصوصی نیست
توجه داشته باشید که ایمیل رمزگذاری نشده است و می تواند برای افراد دیگر ارسال شود. هرگز اطلاعات شخصی یا محرمانه شرکت را در ایمیل ارسال نکنید.
7. به ایمیل ها به طور موثر پاسخ دهید
هنگام پاسخ دادن به ایمیل ها، پیشنهادات زیر را در نظر داشته باشید. این موضوع در پشتیبانی و افزایش اعتماد بسیار مهم و ضروری است.
- سعی کنید در اسرع وقت به ایمیل ها پاسخ دهید.
- از گزینه “Reply All” با احتیاط استفاده کنید. واقعاً مطمئن شوید که چندین گیرنده CC وجود دارد که همه واقعاً باید پاسخ شما را ببینند.
- رشته ایمیل (پیام های قبلی) را در متن پیام و پاسخ خود را در بالا نگه دارید. حفظ پیام قبلی به خواننده کمک می کند بحث ایمیل را به خاطر بسپارد.
- از گزینه های برنامه ایمیل خود مانند اولویت بالا، پاسخ های خودکار، رسیدهای خواندن و غیره بیش از حد استفاده نکنید.
8. به جای HTML از متن ساده استفاده کنید
همیشه ایمیل های خود را به صورت متن ساده ارسال کنید. ممکن است زیبا نباشد، اما امکان خواندن آسانتر ایمیل را فراهم میکند و اغلب کمتر حواستان را پرت میکند. در ایمیل های تبلیغاتی و کمپین فروش تا حدی می توانید به زیبایی و طراحی ایمیل بپردازید.
9. از امضای تمیز استفاده کنید
امضاها روشی موثر برای نمایش اطلاعات تماس شما در انتهای پیام های ایمیل هستند. با این حال، هنگام ایجاد امضا، از آداب امضای ایمیل پیروی کنید. حتما این مورد را رعایت کنید.
10. داشتن ایمیل لغو عضو
اکثر پیام هایی که برای کاربران ارسال می کنید، باید دارای لینک لغو عضویت باشد. این یکی از مهمترین مواردی است که عدم رعایت آن دلیل اصلی رفتن ایمیل شما به پوشه اسپم مخاطب شما می رود.
جمع بندی
با اجرای این موارد در هنگام ارسال ایمیل به مخاطبان خودتان، شانس نرخ تبدیل را در کمپین تبلیغاتی خودتان افزایش دهید. اعتماد و لیست مخاطبان علاقمند به کسب وکار خودتان را به مرور بیشتر کنید.